52 / 52 Entries
Strategie, Marketing
Die Vergleichsmatrix hilft, Entscheidungen zu fällen. Dazu werden einzelne Kriterien bewertet und gewichtet. Anders als im Benchmarking werden in der Vergleichsmatrix...
Strategie, Marketing
Der Produktlebenszyklus zeigt die verschiedenen Phasen auf, welches ein Produkt durchlebt. Diese sind die fünf folgenden (Höhmann, 2012):
A core competency is a concept in management theory introduced by C. K. Prahalad and Gary Hamel. It can be defined as "a harmonized combination of multiple resources and skills that distinguish a firm in the marketplace"...
Mit der Szenario Technik werden unterschiedliche Szenarien entwickelt um einerseits Strategien abzuleiten und andererseits negatives Szenario positiv zu beeinflussen sowie positive Szenarien zu stärken. Zukunftsszenarien...
Eine Ressource kann ein materielles oder immaterielles Gut sein. Meist werden darunter Betriebsmittel, Geldmittel, Boden, Rohstoffe, Energie oder Personen und (Arbeits-)Zeit verstanden In der Arbeitspsychologie werden unter Res...
Bei der Formulierung der Strategien kommt es insbesondere auch darauf an, die Einzigartigkeit des Unternehmens – seine Unique Selling Proposition (USP) – zu definieren. Das kann ein besonders innova...
PESTEL analysis (political, economic, socio-cultural, technological. ecologic, legal) describes a framework of macro-environmental factors used in the environmental scanning component of strategic management. It is part ...
SWOT analysis (or SWOT matrix) is a strategic planning technique used to help a person or organization identify strengths, weaknesses, opportunities, and threats related to business competition or project planning. It is...
Stakeholder analysis is the process of assessing a system and potential changes to it as they relate to relevant and interested parties (stakeholders). This information is used to assess how the interests of those stakeh...
Das Kernziel dieses Projekts liegt darin, die Leadership Kompetenzen bei Schulleitenden zu stärken und sie bei der Einführung von einfachen Führungsinstrumenten zu coachen.
SWOT analysis (or SWOT matrix) is a strategic planning technique used to help a person or organization identify strengths, weaknesses, opportunities, and threats related to business competition or project planning. It is...
Risk analysis is a technique used to identify and assess factors that may jeopardize the success of a project or the accomplishment of a goal.
This technique also helps to define preventive measures to reduce the prob...
PESTEL analysis (political, economic, socio-cultural, technological. ecologic, legal) describes a framework of macro-environmental factors used in the environmental scanning component of strategic management. It is part ...
Das Konzept des Business Model Canvas wurde von Osterwalder&Pigneur (2011) eingeführt und hat zum Ziel die Elemente der Wertschöpfung eines Unternehmens übersichtlich darzustellen um neue Geschäftsi...
In sales, commerce and economics, a customer (sometimes known as a client, buyer, or purchaser) is the recipient of a good, service, product or an idea - obtained from a seller, vendor, or supplier via a financial transa...
Strategie, Marketing
Durch verschiedene Kanäle können Zielgruppen erreicht und Botschaften vermittelt werden. Ziel dieser Analyse ist es, alle wichtigen Kanäle zu identifizieren. Die Erar...
Stakeholder analysis is the process of assessing a system and potential changes to it as they relate to relevant and interested parties (stakeholders). This information is used to assess how the interests of those stakeh...
Ziel der Potenzialanalyse ist die genutzten und ungenutzten Potenziale zu ermitteln, diese mit der Konkurrenz zu vergleichen und die Stärken und Schwächen des eignen Unternehmens aufzuzeigen. Darauf...
Êtes-vous une apicultrice, un apiculteur passionné et aimeriez-vous approfondir vos connaissance en matière d’apiculture en même temps que de contribuer au développement durable des abeilles ?
L’objectif de cette formation est de renforcer la prat...
Sowohl die Vision als auch die Mission sind wichtige Bestandteile der Unternehmensführung. Diese Begriffe werden häufig mit ähnlicher Bedeutung verwendet. Vision (oder auch Leitbild) und Mission die...
A market analysis studies the attractiveness and the dynamics of a special market within a special industry. It is part of the industry analysis and thus in turn of the global environmental analysis. Through all of these...
SWOT analysis (or SWOT matrix) is a strategic planning technique used to help a person or organization identify strengths, weaknesses, opportunities, and threats related to business competition or project planning. It is...
Als strategische Geschäftseinheit, kurz SGE, bezeichnet man einen isolierten und unabhängigen Teilbereich eines Unternehmens, der unabhängig von anderen Teilgebieten einer Unternehmung agieren k...
Eine Ressource kann ein materielles oder immaterielles Gut sein. Meist werden darunter Betriebsmittel, Geldmittel, Boden, Rohstoffe, Energie oder Personen und (Arbeits-)Zeit verstanden In der Arbei...
Ziel der Potenzialanalyse ist die genutzten und ungenutzten Potenziale zu ermitteln, diese mit der Konkurrenz zu vergleichen und die Stärken und Schwächen des eignen Unternehmens aufzuzeigen. Darauf...
Das 5-Kräfte-Modell von Porter (auch Branchenstrukturanalyse) hilft dem Unternehmen die Attraktivität eines Marktes zu analysieren. Aus der Wettbewerbssituation in einer Branche lässt sich ableiten,...
Tutorial to the basic features of the tool cockpit: Fill in the vision, mission and values (2'30")
The growth–share matrix is a chart that was created by Bruce D. Henderson for the Boston Consulting Group in 1970 to help corporations to analyze their business units, that is, their product lines. This helps the compan...
Optimieren des Datenaustauschs in der Berufsbildung. In der Schweiz werden heute ca. 230'000 Lernende in 230 Berufen ausgebildet. Täglich wird eine grosse Datenmenge erfasst, mutiert, gelöscht oder zwischen den Verbundpartnern, den Lernorten und ande...
A value chain is a set of activities that a firm operating in a specific industry performs in order to deliver a valuable product or service for the market. The concept comes through business management and was first des...
Customer-relationship management (CRM) is an approach to manage a company's interaction with current and potential customers. It uses data analysis about customers' history with a company to improve business relationship...
The growth–share matrix is a chart that was created by Bruce D. Henderson for the Boston Consulting Group in 1970 to help corporations to analyze their business units, that is, their product lines. This helps the compan...
Benchmarking is comparing ones business processes and performance metrics to industry bests and best practices from other companies. In project management benchmarking can also support the selection, planning and deliver...
A market analysis studies the attractiveness and the dynamics of a special market within a special industry. It is part of the industry analysis and thus in turn of the global environmental analysis. Through all of these...