iManagement

Helpdesk

52 / 52 Entries

5 Forces

02.08.2015

► Download the tool

 

1 Kurzbeschreibung

Das 5-Kräfte-Modell von Porter (auch Branchenstrukturanalyse) hilft dem Unternehmen die Attraktivität eines Marktes zu analysieren. Aus der Wettbewerbssituation in einer Branche lässt sich ableiten,...

More

Benchmarking (Marketing)

17.09.2015

► Download the tool

 

Benchmarking is comparing ones business processes and performance metrics to industry bests and best practices from other companies. In project management benchmarking can also support the selection, planning and deliver...

More

Business Model Canvas(Strat. Mgmt)

22.11.2015

 

1 Kurzbeschreibung

Das Konzept des Business Model Canvas wurde von Osterwalder&Pigneur (2011) eingeführt und hat zum Ziel die Elemente der Wertschöpfung eines Unternehmens übersichtlich darzustellen um neue Geschäftsi...

More

Cockpit 0: Functions

10.01.2016

Tutorial with an overview of the functions in the tool Cockpit (6')

 

► Download the tool

More

Cockpit 2: vision, mission and values

11.01.2016

Tutorial to the basic features of the tool cockpit: Fill in the vision, mission and values (2'30")

 

► Download the tool

More

Customers (Marketing)

17.09.2015

 

In sales, commerce and economics, a customer (sometimes known as a client, buyer, or purchaser) is the recipient of a good, service, product or an idea - obtained from a seller, vendor, or supplier via a financial transa...

More

Customers Analysis (Strat. Mgmt)

11.08.2015

► Download the tool

 

Customer-relationship management (CRM) is an approach to manage a company's interaction with current and potential customers. It uses data analysis about customers' history with a company to improve business relationship...

More

Eidg. Fachprüfung Imker

02.10.2015

Êtes-vous une apicultrice, un apiculteur passionné et aimeriez-vous approfondir vos connaissance en matière d’apiculture en même temps que de contribuer au développement durable des abeilles ?

L’objectif de cette formation est de renforcer la prat...

More

Future scenarios (Strat. Mgmt)

22.11.2015

 

Mit der Szenario Technik werden unterschiedliche Szenarien entwickelt um einerseits Strategien abzuleiten und andererseits negatives Szenario positiv zu beeinflussen sowie positive Szenarien zu stärken. Zukunftsszenarien...

More

Key Activities

04.09.2015

► Download the tool

 

A core competency is a concept in management theory introduced by C. K. Prahalad and Gary Hamel. It can be defined as "a harmonized combination of multiple resources and skills that distinguish a firm in the marketplace"...

More

Kommunikation (Marketing)

03.10.2015

► Download the tool

 

Keywords

Strategie, Marketing

Worum geht es?

Durch verschiedene Kanäle können Zielgruppen erreicht und Botschaften vermittelt werden. Ziel dieser Analyse ist es, alle wichtigen Kanäle zu identifizieren. Die Erar...

More

Leadership in VET

01.10.2015

Das Kernziel dieses Projekts liegt darin, die Leadership Kompetenzen bei Schulleitenden zu stärken und sie bei der Einführung von einfachen Führungsinstrumenten zu coachen.

More

Market (Marketing)

12.11.2015

► Download the tool

 

A market analysis studies the attractiveness and the dynamics of a special market within a special industry. It is part of the industry analysis and thus in turn of the global environmental analysis. Through all of these...

More

Market Analysis (Strat. Mgmt)

12.11.2015

► Download the tool

 

A market analysis studies the attractiveness and the dynamics of a special market within a special industry. It is part of the industry analysis and thus in turn of the global environmental analysis. Through all of these...

More

optima (optimieren Datenaustausches)

01.10.2015

Optimieren des Datenaustauschs in der Berufsbildung. In der Schweiz werden heute ca. 230'000 Lernende in 230 Berufen ausgebildet. Täglich wird eine grosse Datenmenge erfasst, mutiert, gelöscht oder zwischen den Verbundpartnern, den Lernorten und ande...

More

PESTEL (Marketing)

09.10.2015

 

PESTEL analysis (political, economic, socio-cultural, technological. ecologic, legal) describes a framework of macro-environmental factors used in the environmental scanning component of strategic management. It is part ...

More

PESTEL (Strat. Mgmt.)

09.10.2015

 

PESTEL analysis (political, economic, socio-cultural, technological. ecologic, legal) describes a framework of macro-environmental factors used in the environmental scanning component of strategic management. It is part ...

More

Portfolio (Marketing)

17.09.2015

► Download the tool

 

The growth–share matrix  is a chart that was created by Bruce D. Henderson for the Boston Consulting Group in 1970 to help corporations to analyze their business units, that is, their product lines. This helps the compan...

More

Portfolio Analysis (Strat. Mgmt)

15.12.2015

► Download the tool

 

The growth–share matrix  is a chart that was created by Bruce D. Henderson for the Boston Consulting Group in 1970 to help corporations to analyze their business units, that is, their product lines. This helps the compan...

More

Potential (Marketing)

12.11.2015

► Download the tool

 

1 Kurzbeschreibung

Ziel der Potenzialanalyse ist die genutzten und ungenutzten Potenziale zu ermitteln, diese mit der Konkurrenz zu vergleichen und die Stärken und Schwächen des eignen Unternehmens aufzuzeigen. Darauf...

More

Potential (Strat. Mgmt.)

12.11.2015

 

1 Kurzbeschreibung

Ziel der Potenzialanalyse ist die genutzten und ungenutzten Potenziale zu ermitteln, diese mit der Konkurrenz zu vergleichen und die Stärken und Schwächen des eignen Unternehmens aufzuzeigen. Darauf...

More

Products (Strat. Mgmt.)

20.10.2015

 

1 Kurzbeschreibung

Bei der Formulierung der Strategien kommt es insbesondere auch darauf an, die Einzigartigkeit des Unternehmens – seine Unique Selling Proposition (USP) – zu definieren. Das kann ein besonders innova...

More

Produktelebenszyklus

03.10.2015

Keywords

Strategie, Marketing

Worum geht es?

Der Produktlebenszyklus zeigt die verschiedenen Phasen auf, welches ein Produkt durchlebt. Diese sind die fünf folgenden (Höhmann, 2012):

  • Die Einführungsphase zeichnet sich durch einen langs...
More

Projectmgmt 1: Overview functions

03.01.2016

0. Project Mangement Tool: Overview of des functions (4')

 

► Download the tool

More

Projectmgmt 2: Project Team

23.12.2015

2. Manage Team Members (2')

 

► Download the tool

More

Projectmgmt 2.1: Stakholder

09.01.2016

2.1 Stakeholder Analysis (3')

 

► Download the tool

More

Projectmgmt 3: Project Charter

24.12.2015

3. Write the Project Charter (3'30)

 

► Download the tool

More

Projectmgmt 4: Project Budget

24.12.2015

4. Manage your project budget (2')

 

► Download the tool

More

Projectmgmt 5: Project Planning

24.12.2015

5. How to plan your project (5'30)

 

► Download the tool

More

Projectmgmt 6: The coneption phase

25.12.2015

6. How to write a roght and detailed concept (2'15)

 

► Download the tool

More

Projectmgmt 7: Project status

28.12.2015

7. How to fill in the project status (3')

 

► Download the tool

More

Projectmgmt 7.1: SWOT Analysis

29.12.2015

7.1 How to do a SWOT analysis (2')

 

► Download the tool

More

Projectmgmt 7.2: Feasibility Study

31.12.2015

7.2 How to do a feasibility study (2')

 

► Download the tool

More

Projectmgmt 7.3: Risk Analysis

31.12.2015

7.3 How to write a risk analysis (3')

 

► Download the tool

More

Projectmgmt 8: Final report

28.12.2015

8. How to write the final report (2')

 

► Download the tool

More

Projectmgmt 9: Project Controlling

28.12.2015

9. Managing several projects at the same time (3')

 

► Download the tool

More

Resources & Competencies (Marketing)

13.10.2015

1. Kurzbeschreibung

Eine Ressource kann ein materielles oder immaterielles Gut sein. Meist werden darunter Betriebsmittel, Geldmittel, Boden, Rohstoffe, Energie oder Personen und (Arbeits-)Zeit verstanden In der Arbeitspsychologie werden unter Res...

More

Resources & Competencies (Strat. Mgmt)

13.10.2015

 

1. Kurzbeschreibung

Eine Ressource kann ein materielles oder immaterielles Gut sein. Meist werden darunter Betriebsmittel, Geldmittel, Boden, Rohstoffe, Energie oder Personen und (Arbeits-)Zeit verstanden In der Arbei...

More

Risk Anaylsis (Project Mgmt)

27.12.2015

► Download the tool

 

Risk analysis is a technique used to identify and assess factors that may jeopardize the success of a project or the accomplishment of a goal.

This technique also helps to define preventive measures to reduce the prob...

More

Risk Management

31.12.2015

Tutorial to the basic features of the tool cockpit: the risks management (4')

 

► Download the tool

More

SBU

15.12.2015

 

1 Kurzbeschreibung

Als strategische Geschäftseinheit, kurz SGE, bezeichnet man einen isolierten und unabhängigen Teilbereich eines Unternehmens, der unabhängig von anderen Teilgebieten einer Unternehmung agieren k...

More

Stakeholder (Marketing)

01.10.2015

 

Stakeholder analysis is the process of assessing a system and potential changes to it as they relate to relevant and interested parties (stakeholders). This information is used to assess how the interests of those stakeh...

More

Stakeholders (Strat. Mgmt.)

01.10.2015

 

Stakeholder analysis is the process of assessing a system and potential changes to it as they relate to relevant and interested parties (stakeholders). This information is used to assess how the interests of those stakeh...

More

SWOT (Marketing)

02.09.2015

► Download the tool

 

SWOT analysis (or SWOT matrix) is a strategic planning technique used to help a person or organization identify strengths, weaknesses, opportunities, and threats related to business competition or project planning. It is...

More

SWOT (Project Management)

18.09.2015

► Download the tool

 

SWOT analysis (or SWOT matrix) is a strategic planning technique used to help a person or organization identify strengths, weaknesses, opportunities, and threats related to business competition or project planning. It is...

More

SWOT Analysis (Strat. Mgmt.)

01.08.2015

► Download the tool

 

SWOT analysis (or SWOT matrix) is a strategic planning technique used to help a person or organization identify strengths, weaknesses, opportunities, and threats related to business competition or project planning. It is...

More

Value Chain (Strat. Mgmt.)

11.08.2015

 

A value chain is a set of activities that a firm operating in a specific industry performs in order to deliver a valuable product or service for the market. The concept comes through business management and was first des...

More

Vergleichsmatrix (Marketing)

03.10.2015

► Download the tool

 

Keywords

Strategie, Marketing

Worum geht es?

Die Vergleichsmatrix hilft, Entscheidungen zu fällen. Dazu werden einzelne Kriterien bewertet und gewichtet. Anders als im Benchmarking werden in der Vergleichsmatrix...

More

Video 7.4: Communication

31.12.2015

7.4 How to write a simple communication concept (2'30)

 

More

Vision Statement (Strat. Mgmt)

15.12.2015

 

1 Kurzbeschreibung

Sowohl die Vision als auch die Mission sind wichtige Bestandteile der Unternehmensführung. Diese Begriffe werden häufig mit ähnlicher Bedeutung verwendet. Vision (oder auch Leitbild) und Mission die...

More